Svart

Jag hatar henne. Jag tror inte jag har förstått att hon ville ha dig. Jag såg det men jag förstod inte. Det är inte förrän nu, en vecka senare, som jag kan ta in. Analysera. Dra slutsatser. Sättet hon stod på. Hur hon höll i dig. Hur jävla dum jag såg ut när jag stod på din andra sida och ryckte i din tröja, i hopp om att du skulle följa med mig. Bort från allt. Bort från henne.

Jag förstod lite grand. Gick i väg en stund. Var alldeles för berusad för att förstå att jag skulle hålla mig borta. Borde.

Jag försår nu. Jag förstår hennes blickar. Svärtan i hennes ögon när jag frågade efter honom.

Jag orkar inte. Jag orkar inte känna så här. Jag går ner i en isvak bara av tanken på honom någonstans.

Med någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0