Snöhjärta

Det här är en sådan dag då jag vill sova för evigt. Det bränner så förbannat bakom ögonlocken när jag försöker tänka på vad som hände i går. Jag har ont. Jag har ett hål i bröstkorgen. Jag vill åka hem. Det är människor överallt och jag sover i någons vardagsrum. Jag ler falskt. Bjuder på mig själv. Jag har aldrig insett hur förbannat påfrestande det är att bjuda på sig själv.

Jag vill ha honom. Jag insåg just att jag inte vill ha någon annan. Någonsin. Vi pratade i går. Han hade legat med någon italiensk hora. Inte 'hora' som i prostituerad, utan 'hora' som i att jag hatar henne.

Tycker ni att han är dum i huvudet som berättar om sitt sexliv för mig? Det är han inte. Vi är ju vänner. Bästa vänner till och med. Och han ångrade sig lite angående det här med flickan från Italien, och ville prata om det. Inget konstigt med det.

Och jag vill att hon ska dö en långsam och smärtsam död. Inget konstigt med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0