På drift

Jag låter mitt finger vandra över alla hundratals bokryggar. Stannar upp. Funderar. Drar ut till hälften. Ångrar mig, skjuter in och fortsätter. Jag vet inte vad jag vill ha. Tar slutligen en inbunden amerikansk bok som fortfarande är oläst. Låter en pocketdeckare slinka med också. Och en tragisk liten dvd-film. Tragisk i den bemärkelsen att jag bara äger tre stycken filmer. Vet inte varför, det har bara blivit så. Har inget tålamod till filmer egentligen. Paradoxalt nog älskar jag böcker. 

Jag packar som ni kanske förstår. Tar inte med mig så mycket mer än nyss nämnda föremål. Lite kläder och datorn hänger med också. Jag åker tåg hela dagen i morgon.

Vill bara bort ett slag. Jag har inte tänkt igenom det här, men det går nog bra ändå, tror ni inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0